WIRTH ECO 1

Wiertnica samochodowa Wirth ECO 1 umożliwia wykonywanie odwiertów do głębokości ok. 150 m różnymi metodami:

  • wiercenie świdrem ślimakowym na sucho z jednoczesnym wciskaniem rur okładzinowych,
  • z użyciem świdra rurowego,
  • pogłębianie i oczyszczanie otworów za pomocą szlamówki z jednoczesnym wciskaniem rur okładzinowych,
  • wiercenie z użyciem płuczki (prawy obieg)
  • wiercenie z użyciem gryzera.

Wiertnica została wyprodukowana i zainstalowana na terenowym samochodzie ciężarowym Steyr przez firmę Wirth (Niemcy). Jednostka ta posiadając wysoki prześwit, napęd 4×4, blokady mostów oraz reduktor sprawdza się w trudnych warunkach terenowych.

Urządzenie wiertnicze wyposażone jest w:

  • przesuwną głowicę – wielobiegową o dużym momencie obrotowym którą w zależności od potrzeby można przełączyć na wersję szybkoobrotową (odpowiednią do wiercenia rdzeniowego w twardych gruntach i skałach),
  • stół wiertniczy obrotowy – do montowania rur osłonowych,
  • szarpak – do szlamowania,
  • wciągarkę bębnową główną i pomocniczą,
  • głowicę i pompę płuczkową – do rdzeniowania.

Wyżej wymienione wyposażenie wraz z szeroką gamą osprzętu do rdzeniowania (rur osłonowych, rdzeniówek i koronek) czyni z wiertnicy urządzenie wielofunkcyjne i niezastąpione w różnego rodzaju pracach terenowych tj.:

  • badania geotechniczne – odwierty ślimakowe, ślimakowe rurowane oraz rdzeniowane sprawdzające warunki gruntowo – wodne, z możliwością wyczyszczenia otworu rurowanego szlamówką i rozpoczęcia poboru prób NNS i sondowania (SPT, DPH),
  • badania hydrogeologiczne – instalacja piezometrów,
  • badania poszukiwawcze – złóż kopalin,
  • odwierty badawczo – naukowe,
  • odwodnienia wykopów – wiercenie studni odwadniających oraz chłonnych,
  • odwierty specjalistyczne – wykonywanie otworów:
    • pod zabudowę inklinometrów,
    • do badań geofizycznych, np. sejsmicznych (crosshole, downhole),
    • do wypełnienia pustek poeksploatacyjnych,
    • technologicznych kopalnianych.